Bazele optimizarii SEO pentru site-uri

SEO reprezinta un complex de metode (nu doar una singura), menite sa asigure vizibilitatea unui website si a continutului acestuia in rezultatele cautarilor, pe pagina unui motor de cautare. Metodele sunt extrem de variate si se refera la SEO “on-page”, adica cele care privesc strict continutul website-ului, precum si la ceea ce se numeste optimizare SEO “off-page”, adica acele abordari care pot fi utilizate pentru a creste vizibilitatea website-ului (link building, social media marketing, etc). Cu cat pozitionarea website-ului este mai buna in cautari, cu atat vizibilitatea sa sporeste; cautarile utilizatorilor se opresc la primele pagini, doua-trei de regula; rar se depaseste pagina 10 (rar se ajunge la ea, poate doar in cazul unei cautari mai speciale). Scopul intregului proces de optimizare site este, deci, cresterea vizibilitatii acestuia, printr-o cat mai buna pozitionare in SERPs. SERPs contine rezultatele asa-numitei “cautari organice”; “rezultatele organice” se refera la acele rezultate care apar in mod natural, atunci cand se introduce un cuvant-cheie in campul de cautare. Sunt excluse din SERPs  rezultatele din sectiunea cu anuntunturi platite, care reprezinta o alta forma de promovare web.

Exista multe persoane, chiar si unii antreprenori cu afaceri online, care nu inteleg corect necesitatea procesului de SEO. Deci, de ce este asa de important ca un website sa fie supus procesului de optimizare? In primul rand, realizarea unui website pe o structura clar definita, cu posibilitate de navigare facila, ajuta la o mai rapida indexare a acestuia in motoarele de cautare. In al doilea rand, un website cu aceste calitati, va oferi o experienta de navigare placuta pentru utilizatori, care vor reveni si vor recomanda si altora sa viziteze acest website. Iar Google, in special, acorda o atentie din ce in ce mai mare modului in care utilizatorii apreciaza experientele lor pe site-urile pe care le viziteaza.  In 2014, 64% din traficul website-urilor provenea din cautarile organice, pe langa 2% din social media, 6% din search-ul platit, si 12-15% din surse referral; s-a ajuns, astazi, ca 90% din trafic sa provina din cautarile organice globale. Si, credem, cu asta am atins esenta explicatiei pentru care este necesar un proces SEO foarte bine pus la punct, pentru fiecare website in parte, astfel incat sa existe sanse unei cat mai bune pozitionari a acestuia in SERPs, respectiv pentru o cat mai buna vizibilitate. In unele cazuri, este vitala prezenta in top 5, maxim top 10, in cautari.

Iata care sun elementele pe care motoarele de cautare le iau in considerare, pentru o cat mai corecta ierarhizare a rezultatelor cautarilor. In primul rand, relevanta (care se interpreteaza in functie de locatie, de exemplu, de istoric al cautarilor, de data aparitiei, etc), calitatea continutului (din ce in ce mai importanta, fiind apreciat continutul unic, dinamic, original), experienta utilizatorilor in legatura cu website-ul in cauza (daca a fost vorba despre o experienta placuta, vizitatorii vor reveni), viteza de incarcare a website-ului (vitala pentru a mentine vizitatorii pe site), link building (recomandarile de la alte website-uri, iar, in aceasta privinta, se pune, in mod cert, accent pe calitate, nu pe cantitate), etc

Un lucru trebuie sa fie cunoscut de catre toti cei interesati de promovarea site-urilor pe care le detin; servicii SEO nu este un proces unic, static, un proces care se incheie la o data anume, care sa poate fi clar specificata.