Cum poti eficientiza structura unui site prin optimizare SEO?

In mediul antreprenorial digitalizat, site-ul web reprezinta baza afacerilor online. Practic, temelia comertului electronic – respectiv, a prezentarii firmelor si companiilor ce ofera servicii in loc de produse, dupa caz – consta in detinerea unei astfel de platforme.

Insa, ca si in situatia business-urilor clasice, care isi desfasoara activitatea de vanzare / prezentare in cadrul unui sediu fizic, afacerile online necesita promovare eficienta, prin tehnici de e-marketing, pentru a da randamentul scontat.

Una dintre cele mai actuale tendinte in materie de promovare a brandurilor pe Internet este reprezentata de serviciile de optimizare SEO. Search Engine Optimization, altfel spus, adica optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare, mai concret, contribuie la generarea de trafic organic pentru site-ul in cauza si, implicit, la cresterea ratei de conversie (nivelul incasarilor).

Procesul de optimizare SEO are, asadar, in vedere propulsarea brand-urilor in topul rezultatelor returnate de Google, prin afisarea site-urilor aferente acestora pe primele pozitii returnate in urma unei cautari specifice (initiate de catre utilizatorul de Internet, potential client, ce are calitatea de a fi „convertit”).

  • Sediu fizic / website

Revenind la cele spuse anterior, in prima instanta, site-ul web, asemenea sediului fizic, este temelia business-ului online; si, prin urmare, existenta acestuia este absolut esentiala. Insa, la fel cum se intampla si in realitatea palpabila, nu doar in cea virtuala, nu e suficient doar sa detii o adresa (locatie) pentru afacerea ta. Un magazin online trebuie organizat pe categorii si subcategorii, asa cum unul clasic dispune de anumite raioane si rafturi. Altminteri, clientul / vizitatorul se va pierde in demersul cautarii sale si nu va mai ajunge in punctul in care sa finalizeze o tranzactie.

In concluzie, orice site care va beneficia de optimizare SEO va avea, in primul rand, o structura bine delimitata si atent construita. In termeni specifici tehnicii de promovare digitala Search Engine Optimization, structura acestuia se mai numeste si arhitectura de link-uri.

  • Importanta arhitecturii de link-uri

Grosso modo, putem din start aprecia faptul ca o structura bine determinata va conduce la un crawling cat mai eficient pentru procesul de optimizare SEO.

Crawlerii sunt boti automati ai motoarelor de cautare, precum Google, al caror scop este acela de a indexa continutul unui site in scopul afisarii acestuia in paginile cu rezultate ale cautarilor (SERPs). Cu cat este mai clara structura unui site, cu atat mai bine si mai corect va fi acesta indexat de catre spiderii Google” – aflam de la specialistii iAgency.ro, agentia de optimizare SEO numarul 1 in Romania, cu o vasta experienta in e-marketing.

  • Eficientizarea structurii site-ului

Din acest punct de vedere, aceiasi specialisti recomanda:

1. Alegerea unui limbaj simplu de programare, precum HTML sau CSS

2. Planuirea ierarhiei paginilor aferente site-ului in avans, folosind un document Excel sau Word

3. Alegerea unei structuri a URL-urilor (scurte) care sa urmeze coerent arhitectura site-ului (domeniu/categorie)

4. Folosirea unei structuri de navigare prin maximum 3 click-uri pentru a ajunge pe orice pagina

5. Dezvoltarea unei retele de link-uri interne (de la o pagina la alta)

CategoriiFără categorie