Renovarea biroului: 15+ pași de urmat

Biroul trebuie și el renovat. În principal, apelezi la renovarea biroului pentru că:

  • aranjamentul sau culorile existente nu mai reflectă personalitatea și gusturile tale din prezent.
  • dorești să faci o schimbare în spațiul în care petreci cel puțin 8 ore în fiecare zi.
  • ca să sporești confortul și funcționalitatea biroului.
  • pentru că vrei să mărești spațiul de lucru, în ideea dezvoltării afacerii tale.
  • pentru a crește productivitatea, prin implementarea unei amenajări mai atractive și confortabile pentru tine și pentru cei care trec pragul biroului.
  • pentru a se potrivi mai bine cu imaginea companiei.
  • pentru a economisi bani la utilități și întreținere.
  • pentru a lucra într-un spațiu eco friendly, adică într-un spațiu sănătos și ecologic (eficient energetic).  

 

De ce să optezi pentru un birou eco friendly

Cel mai important motiv este acela că în acest fel se reduc costurile cu energia. Poți opta, de pildă, pentru un termostat programabil, ferestre termopan cu geam dublu, corpuri de iluminat verzi, orice poate spori gradul de ecologizare a spațiului de lucru. Există metode prin care îți poți transforma biroul într-un spațiu eco friendly:

  • ia în considerare energia regenerabilă (energia solară sau eoliană). Dacă biroul permite, este foarte bine să faci deja această schimbare.
  • folosește mai multă lumină naturală, dacă este cazul modifică structura ferestrelor, deschide jaluzelele.
  • decorează biroul în culori deschise care să reflecte mai ușor lumina zilei. În acest fel, va fi nevoie de mai puțină lumină artificială.

 

Faptul că dorești să renovezi biroul nu înseamnă că aceasta este o sarcină ușoară. Realizarea unui asemenea proiect poate dura chiar și câteva luni, iar costurile sunt, de cele mai multe ori, variabile, în funcție de ceea ce îți dorești.

 

Cum te pregătești înainte de renovarea biroului

Înainte de orice, ar trebui să:

  • faci evaluarea spațiului care trebuie renovat. În acest fel afli dacă există deficiențe ale instalațiilor electrice, sau ale instalațiilor termice. În funcție de structura pereților îți dai seama dacă spațiul biroului poate fi compartimentat sau nu. Evaluarea te poate ajuta să afli care sunt reparațiile de care ai nevoie și care sunt costurile estimative. 
  • concepi un plan de renovare care să cuprindă: lucrările necesare, prioritățile. Fiind vorba de un birou, este posibil să vrei să montezi glafuri de interior din marmură. Alege cu grijă culorile și stilul, pentru că în acest fel biroul transmite mesaje de încredere și profesionalism.
  • estimezi costurile renovării și stabilești un buget. Ține seama de faptul că aceste costuri depind atât de complexitatea lucrărilor cît și de calitatea materialelor. 

 

Etapele renovării biroului

Renovarea presupune:

  • rezolvarea problemelor legate de infiltrarea apei în plafon.
  • realizarea unei expertize tehnice care să verifice instalațiile termice, poziționarea pereților de rezistență, dacă, eventual, vrei să modifici ceva prin recompartimentarea biroului. 
  • decopertarea pereților, tavanului și podelei (asta presupune înlăturarea tapetului, tencuielei precedente).
  • realizarea modificărilor necesare pentru recompartimentare (demolarea unor pereți, montarea altor pereți despărțitori).
  • pregătirea materialelor care au cel mai bun raport preț-calitate.
  • realizarea unor lucrări care presupun: schimbarea instalațiilor termice, verificarea țevilor, eventual montarea încălzirii în pardoseală, izolare termică. 
  • înlocuirea ușilor și a geamurilor termopan.
  • vopsirea pereților.
  • aplicarea finisajelor noi (vopsea, tapet, fototapet, mochetă, panouri decorative).
  • alegerea mobilei adecvate pentru birou (masa de lucru, fotolii, scaune, măsuță, bibliotecă, etajere suspendate).

 

Ce greșeli să eviți la renovarea biroului

  • Dacă nu ai experiență în construcții și amenajări, cel mai bine ar fi să apelezi la specialiști, chiar dacă sarcina ți se pare ușoară.
  • Trebuie să știi că rareori renovările se desfășoară conform planului. Pentru a evita blocajele apărute pe parcurs, adaugă la bugetul inițial 10-15%, pentru orice fel de cheltuieli neprevăzute ar apărea.