Cum organizezi un spatiu de birou astfel incat sa fii cat mai productiv?

Pentru cei mai multi dintre noi, pentru cel putin 8 ore pe zi, biroul devine practic o a doua casa, astfel ca este esential ca acesta sa fie organizat in asa fel incat sa ne faca sa ne simtim cat mai confortabil, atat la nivel fizic, cat si mental. Studiile de specialitate au demonstrat destul de clar faptul ca modul in care ne amenajam spatiul de birou, poate avea un impact major asupra pruductivitatii si starii noastre de bine. Totodata insa, personalitatea dar si modul de lucru se reflecta prin felul in care biroul este organizat, deci inca un motiv in plus pentru care sa acordam o atentie aparte modului in care organizam spatiul de lucru. Desi in teorie lucrurile par destul de simple, pentru ca fiecare dintre noi ne conturam in minte o idee despre cum ne-ar placea sa arate propriul birou, adesea aceasta simplitate este de indata data peste cap atunci cand spatiul de birou se umple de hartii si stickere cu task-uri ce trebuie indeplinite.

Chiar daca uneori suntem „ingropati” in hartii si cu greu putem pastra o ordine pe birou, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa traim mereu dezorganizati sau ca suntem lipsiti de orice fel de solutii. A avea un birou bine organizat, este un lucru care depinde in cea mai mare masura de noi si de determinarea in a fi cat mai eficienti in munca pe care o desfasuram. In acest sens, am pregatit pentru tine cateva sfaturi utile care te pot ajuta sa iti organizezi spatiul de lucru mult mai eficient, astfel incat sa fii cat mai productiv.

Asigura-te ca ai la indemana doar ceea ce utilizezi zilnic.

Nu sunt deloc rare situatiile in cat tinem pe birou tot soiul de lucruri pe care nu le utilizam in mod frecvent, astfel ca nu este absolut deloc de mirare faptul ca in scurt timp biroul va fi plin de tot soiul de lucruri, de care nu avem realmente nevoie mereu. Astfel, o recomandare foarte buna este aceea de a te asigura ca pe birou ai intotdeauna numai acele lucruri pe care le utilizezi in mod frecvent. In acest mod, vei evita toata „aglomeratia”creata de diferite obiecte care ne sunt mai mult sau mai putin utile in activitatea de zi cu zi. Utilizeaza diferite produse de birotica, care te pot ajuta sa te organizezi mult mai bine.

Investeste cu incredere in spatiul in care lucrezi.

            Productivitatea este strans legata de confort, astfel ca este recomandat sa nu eziti sa investesti in acest spatiu. Un scaun de birou confortabil spre exemplu este o investitie cat se poate de inspirata atunci cand vorbim despre confort si productivitate. Dincolo de aceste lucruri, un scaun de calitate va fi benefic si pentru sanatatea spatelui, avand in vedere ca petrecem ore in sir in fata calculatorului in aceeasi pozitie.

Apeleaza la decoratiuni, insa nu exagera.

            Decoratiunile pentru birou sau chiar si anumite plante de mici dimensiuni isi pot gasi cu usurinta loc pe biroul tau atunci cand doresti sa creezi un spatiu de lucru relaxant, care sa te ajute sa te concentrezi cat mai bine. Asigura-te insa ca beneficiezi de lumina suficienta, si ca aerisesti in mod constant incaperea, pentru ca aceste lucruri contribuie foarte mult la productivitate. Daca apelezi la decoratiuni, este recomandat sa nu supraincarci biroul cu acestea pentru ca vor crea un efect de spatiu restrans pe birou.