De ce nu mergem mai des pe bicicletă?

În zilele noastre oamenii sunt din ce în ce mai obezi și fac tot mai puțină mișcare. Se deplasează peste tot cu mașina și singura activitate fizică este mersul la cumpărături.

În astfel de situații este important să se promoveze un stil de viață mai sănătos, care să includă în mod regulat și exerciții fizice. Dar dacă nu ești adeptul jogging-ului sau antrenamentelor din sala de fitness, poți opta fără probleme pentru ciclism.

Există numeroase beneficii ale acestei activități, însă cele mai importante sunt cele legate de sănătate și protecția mediului înconjurător.

În primul caz, este deja binecunoscut faptul că cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi fac minuni pentru organismul tău. Dacă nu ești adeptul exercițiilor mai intense, te poți orienta către mersul cu bicicleta pentru a îmbunătăți funcțiile inimii și a reduce riscul apariției de noi boli precum artrita, depresia, etc.

În ceea ce privește protecția mediului, faptul că vei renunța la mașină în favoarea bicicletei (măcar ocazional, pentru mersul la serviciu) va contribui la reducerea poluării atmosferei. Evident, cu cât mai mulți oameni vor alege bicicleta sau mersul pe jos, cu atât mai mult va scădea și poluarea în marile orașe.

Ce trebuie făcut pentru a încuraja mersul pe bicicletă?

Iată o întrebare bună la care autoritățile ar trebui să aibă un răspuns. De ce spun asta? Pentru că în mare parte lipsa infrastructurii ne împiedică să apelăm la deplasarea cu bicicleta, deși dorință am avea să facem asta.

Deci, ce ar trebui îmbunătățit?

1. Piste de biciclete

Deși în ultimii ani au mai apărut astfel de piste prin marile orașe, de multe ori nu sunt suficiente sau destul de bine realizate pentru a fi folosite. Niște investiții mai mari în acest aspect și lucrări realizate cu cap, ar putea rezolva problema pistelor.

2. Parcări de biciclete

Sunt destul de rare locurile în care găsești o parcare pentru biciclete. Acestea se găsesc de regulă pe lângă centrele comerciale, supermarket-urile mai mari ori clădirile de birouri, însă lipsesc cu desăvârșire de lângă instituțiile statului.

3. Centre de închirieri

În orașele mari și cu potențial turistic există de câțiva ani astfel de centre, deși nu suficiente. Dar ar fi mult mai bine dacă acestea s-ar găsi și în orașele mai mici, pentru ca oamenii să poată închiria rapid o bicicletă dacă au o problemă de rezolvat și nu vor să meargă cu mașina.

4. Educație

În ultimii ani, ce-i drept, s-a mai promovat prin școli importanța mersului pe bicicletă, precum și beneficiile pe care ciclismul le aduce, însă destul de timid. În plus, totul s-a rezumat la câteva campanii răzlețe. Pentru a schimba mentalități este nevoie însă de mai mult de atât.

Iată doar câteva aspecte ce ar trebui îmbunătățite înainte de a-i încuraja pe oameni să mergă mai mult cu bicicleta. Deși lucrurile se mișcă destul de lent, este posibil ca în câțiva ani să se mai schimbe mentalitățile cu privire la acest aspect.