Noul val al pandemiei va accelera creșterile în e-commerce la final de an

Situația nu este deloc una bună în afaceri la nivel global și nici în România, totul fiind cauzat de expansiunea Covid-19. În Europa a ajuns deja valul 2, mai intens decât primul. În țara noastră s-au depășit deja 10.000 de cazuri de infectare în 24 de ore și nimenu nu știe cât va mai dura această criză din sănătate care afectează implicit economia, extrem de puternic. Lumea noastră este construită pe interacțiune directă între oameni, chiar dacă există și variantele de comunicare bazate pe tehnologie.

Nu orice interacțiune poate fi evitată, dar partea bună este că în multe domenii există soluții care limitează puternic contactul fizic social. Unul dintre cele mai importante: sectorul de comerț. Magazinele online pot înlocui cu succes mare parte din comerțul clasic. Dacă în trecut era vorba mai mult de bunuri nealimentare și mai degrabă de produse de folosință îndelungată (electronice, electrocasnice, IT), mai nou până și sectorul alimentar este activ în e-commerce.

În marile orașe, poți să comanzi online aproape orice produse alimentare din hipermarketuri, le vei avea acasă în scurt timp de la magazinul din apropierea ta. În plus, există tot mai mulți producători și distribuitori care au lansat platforme de e-commerce și care pot livra național chiar și produse alimentare refrigerate, găsind soluții termice pentru păstrarea lanțului termic în livrare.

Noul val al pandemiei înseamnă noi restricții în țări precum Germania, Franța, Marea Britanie sau Austria, adică state puternice ale Europei. România nu poate face excepție, chiar dacă se încearcă evitarea situației unui nou lockdown total. Industria HoReCa și afacerile din turism suferă puternic, 2020 fiind cel mai slab an din ultimele decade. Multe alte domenii de retail sunt afectate din cauza restricțiilor, dar și din cauza temerilor populației – oamenii evită unele drumuri, preferă să petreacă mai mult timp în aglomerație.

Au de câștigat retailerii online. Afacerile care au înțeles că trebuie să caute soluții pentru a primi comenzi online sunt cele care supraviețuiesc în acest context economic dificil. Unele chiar prosperă mai mult decât înainte de criză, căci apetitul românilor pentru e-commerce este foarte mare. Se comandă online orice este nevoie, de la cosmetice și detergenți la piese și consumabile auto, de la becuri și alte produse de iluminat la produse de mobilier, de la produse home & deco la bricolaj și materiale de construcții, de la alimente și băuturi, la lichide țigară electronică și specialități de cafea. Alimente, chiar și fructe și legume de la producători locali, produse pentru îngrijire personală, produse pentru casă, produse pentru animalele de companie – totul este online.

Toată lista de cumpărături poate fi transformată simplu și rapid într-o comandă online. Avantajele sunt multiple, dincolo de protejarea sănătății: varietate maximă, timp și energie economisite, prețuri mai mici decât în mediul offline. Este clar că pandemia va accelera creșterile în e-commerce la final de 2020, trendul va rămâne valabil și cel puțin în prima parte a anului 2021. Rămâne de văzut când va fi momentul în care e-commerce-ul se va baza doar pe dorințe și mai puțin pe nevoia extremă generată de o situație specială…

.