Organizarea eficientă a biroului de acasă: 5 pași de urmat

Organizarea eficientă a biroului de acasă presupune desemnarea și realizarea unui spațiu de lucru în intimitatea propriei case. Zona aleasă cuprinde atât mobilierul de birou, cât și rechizitele și accesoriile necesare pentru ca totul să fie la îndemână, ușor de accesat, tocmai pentru ca sarcinile să fie îndeplinite cu eficiență și productivitate. 

Organizarea eficientă a biroului de acasă înseamnă ordonarea spațiului de lucru, în care există toate produsele și accesoriile necesare muncii, fără a compromite stilul casei, păstrând în același timp zona de lucru necesară pentru concentrare și o bună desfășurare a activităților curente. Iată care sunt pașii de urmat pentru ca biroul de acasă să fie organizat cât mai eficient și, în același timp, să fie un spațiu perfect, în care vă simțiți minunat. 

1. Biroul și scaunul

Biroul de lucru de acasă poate fi achiziționat astfel încât să poată fi ajustat în funcție de înălțimea utilizatorului. Alegeți un produs de calitate care să deservească necesitățile. Fie optați pentru un blat fix, fie pentru unul ajustabil, totul ține de activitatea desfășurată și de nevoile specifice. 

Scaunul de birou trebuie să fie ergonomic, ajustabil, tocmai pentru a servi preocupărilor și să asigure protecția necesară organismului. Coloana, gâtul și umerii trebuie să fie în siguranță, mai ales pentru că lucrați ore în șir la birou. 

2. Accesorii

Indiferent de tipul biroului de acasă și de munca desfășurată, va fi nevoie și de câteva accesorii utile, funcționale, nelipsite. Accesoriile pentru birou în care puteți nota lucrurile importante, pentru o mai bună organizare pot fi cu copertă, pagini numerotate și index, astfel încât să regăsiți mai ușor însemnările. În același timp puteți opta pentru varianta cu spirală, care vă permite să renunțați ușor la paginile care fie nu vă mai sunt de folos, fie pot fi alăturate altor documente de lucru. Formatele și culorile diferite satisfac toate nevoile, dar și cele mai exigente gusturi. 

3. Instrumente de scris

Biroul de acasă este de neconceput fără computer și imprimantă, care vor ocupa cea mai mare parte a biroului. Însă instrumentele de scris clasice nu trebuie omise. Documentele sunt revizuite și completate periodic, pe hârtie, motiv pentru care va fi nevoie de rollere, finelinere, markere și textmarkere, pastă corectoare și stilou cu cerneală sau pixuri. 

Orice modificare adusă documentului de lucru va fi ulterior transpusă în format electronic, după corecturile finale. În plus, și astăzi, o serie mare de documente trebuie semnate în original, pentru a fi valabile și a produce efecte. 

4. Modalități de depozitare 

Lucrările și proiectele trebuie arhivate, păstrate și la biroul de acasă, bibliorafturile sunt ideale pentru a le depozita. Înainte de a se ajunge la arhivare, documentele trebuie sortate, așezate și evidențiate pe proiecte, pentru a fi mult mai ușor de regăsit pe viitor. Nu trebuie să vă lipsească agrafele de birou și capsatorul, mapele de protecție pentru documente și plicurile de depozitare sau pentru corespondență, precum și tăvițele pentru documente. 

Bibliorafturile pot fi ținute pe rafturile suspendate, realizate special pentru a avea un spațiu de depozitare în plus, sau în zonele compartimentate de sub birou. 

5. Produse speciale pentru prezentări

Uneori, munca de acasă poate viza și aspecte legate de prezentări și comunicări oficiale, către clienți sau alte departamente, iar varianta realizării unor expuneri online poate fi dublată și de atragerea atenției într-un mod ceva mai clasic. 

Cu un whiteboard potrivit nevoilor, se pot realiza prezentări utile corporatiștilor, dar și un profesor poate preda copiilor, online, materia pe care o au de învățat. 

Anumite profesii au nevoie de un tip de afișaj fizic, iar un panou de plută poate fi soluția potrivită pentru munca de birou de acasă. 

Nu există reguli stricte de urmat când vorbim de organizarea eficientă a biroului de acasă, însă sfatul nostru este să aveți un spațiu, oricât de mic, delimitat de restul casei, în care să lucrați și să nu vă deranjeze nimeni în perioada alocată muncii la birou. 

Organizarea eficientă a biroului de acasă poate fi o sarcină dificilă. Vă puteți realiza varianta potrivită de birou, la care să aveți produsele de birotică și accesoriile necesare pentru ca munca să nu vă fie afectată. Productivitatea muncii poate crește în biroul de acasă, economisiți timp, stresul este redus, iar rezultatele obținute pot fi notabile. 

CategoriiFără categorie