Un an de la intrarea în vigoare a „legii plafonării dobânzilor”: de ce unii clienți încă plătesc prea mult?

La un an de la intrarea în vigoare a „legii plafonării dobânzilor” pentru instituțiile financiare nebancare (Legea nr. 243/2024), o parte dintre consumatorii care au credite la IFN-uri continuă să plătească dobânzi care depășesc limitele prevăzute de lege. Motivul? Clienții nu au știut că trebuie să solicite în mod expres plafonarea dobânzii pentru împrumutul lor, iar creditorii nu au comunicat acest aspect suficient de clar. În acest context, Viva Credit îi încurajează pe consumatorii care au credite la instituții financiare nebancare să își verifice contractele și să solicite plafonarea dobânzii, acolo unde aceasta depășește limitele impuse de Legea nr. 243/2024.

Este dreptul tău să ceri plafonarea dobânzii!

Compania de la care ai obținut împrumutul este obligată să transmită în scris o propunere de revizuire a contractului. Dacă nu ajungi la o soluție amiabilă cu instituția, poți să te adresezi Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) sau unei asociații de utilizatori de servicii financiare și chiar instanței de judecată.

Ce prevede Legea nr. 243/2024?

Dobânda este plafonată și suma totală pe care o achiți nu poate depăși dublul sumei împrumutate. Dacă ai sau vrei să obții un împrumut de la o instituție financiară nebancară, iată care sunt plafoanele dobânzii conform Legii nr. 243/2024:

  • Pentru creditele de până la 5.000 lei, dobânda nu poate depăși 1% pe zi.
  • Pentru creditele între 5.001 și 10.000 lei, dobânda nu poate depăși 0,8% pe zi.
  • Pentru creditele de până la 25.000 lei, dobânda nu poate depăși 0,6% pe zi.

„Consider că, la un an de la intrarea în vigoare a legii plafonării dobânzii, nu ar trebui să mai existe niciun client care să plătească dobândă mai mare de plafonul maxim acceptat de lege. Dacă acest lucru încă se întâmplă, atunci îi încurajăm pe toți să ceară instituțiilor financiare nebancare unde au împrumutul să revizuiască cât mai repede contractul. Clienții Viva Credit nu au fost nevoiți să aștepte și nici să depună solicitări. Viva Credit a aplicat plafonarea dobânzilor de când a intrat legea în vigoare și fără să aștepte cereri individuale din partea clienților. Astfel, la momentul intrării în vigoare a Legii nr. 243/2024, clienții Viva Credit aveau deja contractele actualizate conform noilor prevederi. Clienții au putut aproba, printr-o singură apăsare de buton, actualizarea contractului conform noilor reglementări. De la început, misiunea noastră a fost să oferim clienților o soluție financiară convenabilă și echitabilă și respectăm în fiecare zi această promisiune.” afirmă Ionuț Stan, Fondator Viva Credit IFN S.A.

Despre Viva Credit

În 2011, Viva Credit® s-a lansat pe piața din România cu primul împrumut rapid acordat 100% online. De la primul împrumut și până astăzi, Viva Credit® înseamnă peste 1.000.000 de împrumuturi acordate și, conform unui studiu intern, 9 din 10 clienți i-ar recomanda prietenilor și familiei. De peste 14 ani, misiunea companiei a rămas neschimbată – să ofere o soluție rapidă și convenabilă pentru finanțarea nevoilor urgente sau planificate.

VIVA Credit IFN SA este o instituţie financiară nebancară înregistrată în Registrul General al Băncii Naţionale a României cu numărul RG-PJR-41-110267 și în Registrul Special al Băncii Naționale a României cu numărul RS-PJR-41-110103.
https://vivacredit.ro/