Închirierea unui spațiu de birouri: 4 aspecte de știut

Un spațiu pentru amenajarea birourilor trebuie să aibă anumite caracteristici, care să permită crearea unui mediu de lucru cât mai plăcut pentru cei care îl vor folosi. Ca proprietar al unui astfel de spațiu, trebuie să ții cont de mai multe aspecte pentru a-l face cât mai atractiv, și a spori astfel șansele de a găsi un client interesat să încheie un contract de lungă durată.

Experții în domeniul imobiliar ne-au explicat cum trebuie privită problema închirierii unui spațiu de birouri din perspectiva proprietarului, iar noi îți împărtășim aceste informații, în speranța că îți vor fi de ajutor.

Spațiile de lucru trebuie să fie cât mai luminoase

Lumina naturală este un factor important pentru cei care lucrează din birou, astfel că un client va căuta întotdeauna un spațiu cât mai luminos. Ținând cont de acest aspect, spațiul pe care îl deții trebuie să aibă ferestre cât mai mari, care să permită o bună iluminare naturală. Dacă este posibil, nu ezita chiar să construiești unul sau mai mulți pereți din geam, iar în acest mod spațiul va deveni mult mai atractiv.

Ținând cont de același criteriu, spațiul pentru birouri trebuie să se afle cât mai aproape de fațadă, întrucât, cu cât va fi plasat mai în adâncime, cu atât va fi mai întunecos.

Serviciile de property management îți vor fi de mare ajutor

Administrarea spațiului de birouri intră în sarcina proprietarului și se poate dovedi o misiune destul de dificilă, care să-ți ocupe mult timp. De asemenea găsirea unui client, negocierile și încheierea contractului de închiriere sunt alte aspecte care îți pot da bătăi de cap, însă toate acestea se pot rezolva mult mai ușor. Pentru aceasta, trebuie să apelezi la o firmă care oferă servicii de property management, pentru a prelua toate sarcinile de care am amintit mai sus. Specialiștii se vor ocupa cu promovarea proprietății, întâlnirile și negocierile cu clienții, precum și îndeplinirea tuturor formalităților legale la încheierea contractului de închiriere.

De asemenea, firma se va ocupa și de tot ceea ce ține de latura administrativă, iar astfel vei avea mult mai puține griji.

Dotarea cu sisteme de siguranță e necesitate stringentă

Pentru a-ți spori șansele da a închiria spațiul, trebuie să investești pe partea de securitate, întrucât siguranța este un alt aspect pe care clienții pun mare accent. În primul rând, spațiul trebuie să fie dotat cu un sistem de supraveghere video, cu camere montate la exterior și la interior, iar accesul în clădire trebuie să se facă în mod controlat. Un sistem pe bază de interfon și carduri de acces este cel mai la îndemână, însă poți instala și un videointerfon, care să permită și contactul vizual.

De asemenea, spațiul trebuie să fie dotat cu sistem de alarmă care să permită setarea pe diferite nivele de securitate. Nu în ultimul rând, este nevoie și de un sistem cu senzori pentru detectarea și stingerea incendiilor, precum și de amenajarea unor căi de evacuare în caz de urgență.

Locurile de parcare nu trebuie să lipsească

Lipsa locurilor de parcare a devenit o problemă serioasă în orașele mari și nu numai, așa că un criteriu important în alegerea unui spațiu de birouri îl reprezintă și existența unei parcări destinate exclusiv angajaților și clienților. Ideal ar fi ca numărul locurilor de parcare să fie direct proporțional cu capacitatea spațiului pentru birouri. Chiar dacă accesul în parcare se va face controlat, spațiul respectiv trebuie să fie monitorizat permanent cu una sau mai multe camere de supraveghere.

Ținând cont de aceste amănunte, vei avea șanse mai mari să îți găsești ușor clienți pentru spațiul de birouri, iar aceștia nu se vor decide să se mute după câteva luni de la încheierea contactului.