Marketing afiliat. Încă mai funcționează?

Deși în SUA această metodă de promovare și de a face un ban în plus este cunoscută și utilizată de mai bine de 20 de ani, la noi doar de câțiva ani a devenit mai cunoscută. Însă chiar dacă a ajuns mai greu la noi, acum a început să fie folosită de majoritatea bloggerilor și nu numai.

Așadar, la o analiză mai atentă a unor articole de reviste, bloguri și așa mai departe, vei vedea că în majoritatea se promovează diferite produse prin intermediul unor linkuri de afliat.

Și deși inițial asta reprezenta o problemă pentru cititori, una de încredere, evident, acum utilizatorii s-au obișnuit cu această practică și au dezvoltat trei reacții diferite: fie aleg să achiziționeze un produs de care are nevoie după ce a dat click pe linkul dintr-un blog, pentru a-și susține bloggerul preferat, fie renunță să mai urmărească blogul pentru că și-a pierdut încredere, fie ignoră cu desăvârșire publicitatea conținută de articol.

Bun, și acum revenind la întrebarea din titlu, răspunsul este DA, la noi marketingul afiliat încă mai funcționează pentru că nu am ajuns să îl folosim la capacitate maximă și nici nu l-am dus la extrem.

Însă pentru a te bucura de rezultate notabile, trebuie să știi cum să abordezi acest tip de marketing.

Iată câteva sfaturi utile:

1. Creează-ți propriul site

Pentru a-ți desfășura în voie campaniile de marketing și a pune la punct propriile strategii, este obligatoriu să ai propriul site sau blog. În funcție de buget, poți alege unul sau altul, însă website-ul ar fi cea mai bună alegere, cu rezultate mai bune pe termen lung.

2. Promovează-te

Dacă vrei ca tot mai mulți utilizatori să cumpere un produs sau serviciu după ce au dat click pe linkurile tale de afiliat, trebuie ca acestea din urmă să fie cât mai vizibile. Cu cât ai grijă să fii mai prezent în social media, vei deveni mai popular și vei atrage mai mulți vizitatori pe site.

3. Construiește o listă de emailuri

Chiar dacă este o adevărată provocare să creezi o astfel de listă cu adrese de email, dacă îți cunoști bine audiența și nișa pe care ți-ai ales-o, poți pune bazele unei campanii de succes. Cu cât obții mai multe adrese relevante, cu atât îți cresc șansele de a încasa mai multe comisioane.

4. Alege cu grijă produsele pe care le promovezi

Dacă vrei să te bucuri de succes pe termen lung și să îți construiești o bună reputație, alege să promovezi doar produse de calitate, funcționale și care corespund descrierii producătorului. Dacă promovezi un produs doar cu scopul de a obține un comision și acesta nu aduce niciun beneficiu clienților, aceștia din urmă te vor taxa și te vor ocolo atunci când vor face o altă achiziție.

Iată, deci că marketingul afiliat reprezintă în continuare o sursă bună de venit, însă cu condiția de a fi abordat cu responsabilitate și implicare.