Reinventare economică pentru Liban ca și destinație fashion

Libanul nu a avut norocul de a fi plasat într-un loc foarte bun în lume pentru a beneficia de o dezvoltare economică bazată pe resurse: nu au petrol sau minerale rare, iar zona a fost plină de conflicte în ultimele decenii.

Motiv pentru care turismul a fost mai mereu principala afacere în Liban, care a profitat de plajele de la Marea Mediterana și climatul semi-arid pentru a primi oaspeți din toată lumea în ultimele decenii.

Un alt atu pe care îl are Libanul și puține alte țări îl au este mixul cultural extrem de interesant, zona fiind locuită de-a lungul mileniilor de civilizații egiptene, arabe, romane, grecești sau otomane, iar acestea au adus în zonă tot felul de obiceiuri și culturi interesante.

Iar toate acestea sunt puse cap la cap de Liban, care dorește să se reinventeze și să atragă în special tineri și oameni cu putere economică prin noul lor moto: ”Live. Love. Lebanon” (tradus direct: Trăiește. Iubește. Liban).

Libanul, în special capitala Beirut, dorește să se reinventeze ca un hub cultural și al modei. ”Parisul din Orient” are o bogată cultură franceză, dar și arabică și turcică, culturi care au influențat arhitectura, bucătăria și stilul de viață al oamenilor din zonă în ultimele două secole.

Designerii libanezi sunt foarte cunoscuți și apreciați în special în Franța, unde multe din creațiile acestora ajung să fie afișate pe covorul roșu.

Printre cei mai cunoscuți designeri libanezi se numără Rami Kadi, ale cărui rochii de seara au fost purtate de celebrități din SUA precum Jennifer Lopez sau Beyonce, Azzi & Osta, ale căror rochii scurte de ocazie au fost purtate de Cardi B sau regina Rania a Iordaniei, Elie Saab, cu creații purtate de Julia Roberts în cadrul premiilor Oscar și Zuhair Murad, ale carui creații, în special rochii lungi de dantelă au fost purtate de vedete precum Molly Sims sau Meagan Good.

Chiar dacă scena locală încă nu e suficient de dezvoltată pentru o săptămână a modei în Beirut, autoritățiile din Liban speră să convingă suficienti designeri să se întoarcă și să creeze în Beirut un loc în care pasionații de modă să vină și să vadă noile colecții, iar pe lângă să mai petreacă timp în Liban și să aducă bani în economia locală.

Un lucru important însă pentru o creștere economică dar și funcțională a segmentului de modă și lifestyle este stabilitatea politică. Iar într-o zonă plină de probleme, e greu de asigurat acest climat.