Cum să îţi organizezi sarcinile de muncă şi cum să le diferenţiezi de cele personale când munceşti de la domiciliu?

Telemunca este o practică din ce în ce mai des întâlnită în ziua de azi şi tot mai mulţi angajaţi lucrează de la domiciliu, chiar şi antreprenorii aleg să îşi desfăşoare activitatea de casă. Munca de acasă este superbă, foarte permisiva, până când membrii familiei încep să îi provoace pe cei ce lucrează în timpul programului, câinele latră şi cere afară, copilul plânge, bunica da televizorul foarte tare, iar distracţiile din jur îi împiedica pe angajaţi să rămână productivi.

Este foarte important ca angajaţii să îşi organizeze foarte bine timpul şi task-urile dar mai ales să îi facă pe cei din familie să înţeleagă câtă responsabilitate stă pe umerii lor astfel încât programul să fie cât mai realist şi mai productiv.

Sfaturi pentru a organiza mai bine o zi de muncă la domiciliu

Pentru a organiza cât mai bine o zi de muncă la domiciliu, este important ca angajaţii care lucrează remote să folosească agende astfel încât să îşi facă o idee despre cum îşi vor petrece timpul. De asemenea, este foarte important ca angajaţii să:

  • măsoare timpul pe care îl alocă fiecărui task în parte;
  • îşi facă o listă “to do” la fiecare început de zi pe agenda personalizată şi să îşi noteze estimarea de timp pentru fiecare activitate;
  • profite de momentul din zi în care sunt cei mai productivi, în care în casă este linişte şi ei sunt odihniţi, să înceapă ziua cu activităţile ce necesită un efort mare de concentrare şi să lase la urma task-urile mai simple sau mai puţin solicitante;
  • delimiteze spaţiul de lucru de cel personal şi să le explice acest lucru şi membrilor familiei, să îşi creeze un spaţiu care este doar pentru muncă într-o cameră separată;
  • se arate disponibili angajatorilor şi echipei cu care lucrează, mai ales în orele de muncă, să nu îşi închidă telefonul şi să răspundă rapid mesajelor sau e-mailurilor;
  • îşi stabilească programul de lucru şi să ţină cont de pauze, iar în momentul în care au o pauză să stea cât mai departe posibil de birou, dar să îşi păstreze telefonul de serviciu lângă ei.

Munca de acasă este mai solicitanta decât cea la birou

Fără doar şi poate, munca de acasă se va dovedi mult mai solicitanta decât cea de a birou, chiar şi cu ajutorul unei agende personalizate care îi poate ajuta pe angajaţi să se organizeze mult mai bine. 

În ciuda faptului că este mai solicitanta, munca remote poate fi creativă, iar cu un program strict de lucru care să nu permită combinarea sarcinilor casnice cu cele de lucru rezultatele vor fi excepţională. 

În caz contrar, angajaţii vor sta peste program şi vor avea nevoie să rezolve sarcinile într-un timp mult mai prelungit. Sarcinile personale sau cele de acasă trebuie să fie realizate înainte sau după programul de lucru, astfel încât să nu încurce angajaţii şi să nu le afecteze atât viaţa personală, cât şi profesională.