Procesul de optimizare SEO incepe cu realizarea unui audit! Iata ce cuprinde acesta

Procesul de optimizare SEO (Search Engine Optimization) reprezinta, fara dubiu, una dintre cele mai eficiente tehnici de marketing online din prezent, la care pot apela atat magazinele online, cat si site-urile de prezentare (ex. cabinete de avocatura, firme de organizare evenimente etc.).

Optimizarea site-urilor realizata de agentii specializate, asa cum este iAgency, le ofera antreprenorilor rezultate de durata in mediul digital. Aceasta tehnica de marketing aduce site-urile in primele pozitii pe cuvintele cheie de interes, le creste autoritatea, traficul pe site si, implicit, incasarile.

Procesul de optimizare SEO este unul complex. El implica numerosi pasi care trebuie realizati treptat de catre specialistii in domeniu pentru ca rezultatele sa fie spectaculoase. In urma acestui proces, orice site poate ajunge pe prima pagina din Google, cel mai utilizat motor de cautare din lume.

Expertii care lucreaza in agentiile SEO fac tot posibilul pentru a genera cat mai mult trafic organic („de calitate”) pentru clientii lor. In acest mod, atunci cand un utilizator cauta un anumit produs sau serviciu, va vedea printre primele rezultate din Google brandurile respective. Daca oferta unui anumit site va fi pe placul sau, acesta poate deveni client.

In plus, trebuie sa stii ca traficul organic poate determina o rata de conversie (n.r. nivelul incasarilor) considerabil mai mare decat traficul platit, care se obtine prin campaniile de tip PPC, insa este nevoie de timp pentru ca rezultatele sa fie uimitoare.

Primul pas in procesul de optimizare SEO este realizarea unui audit al site-ului. Acesta este, de fapt, o analiza amanuntita a site-ului in care sunt descoperite atat punctele forte, cat si cele slabe. Specialistii identifica erorile de ordin tehnic si ofera solutii de remediere a acestora, astfel incat sa contribuie la procesul de optimizare din punct de vedere SEO. Acestia vor tine cont de research-ul de cuvinte cheie si vor stabili ce modificari trebuie facute pentru ca un site sa devina user friendly, relevant pentru utilizatori si, bineinteles, placut din punct de vedere vizual.

Ce cuprinde auditul unui site?

  • Identificarea erorilor de natura tehnica. Vor fi identificate problemele legate de viteza de incarcare, erorile de tip 404, precum si alte aspecte care ar putea afecta procesul de optimizare SEO.

  • Identificarea continutului duplicat. Pentru ca procesul de optimizare sa aiba rezultatele asteptate, este important ca site-ul sa aiba un continut original, relevant pentru utilizatori.

  • Audit On Site. Va fi elaborata o strategie de internal linking si vor fi identificate posibile probleme de design sau probleme legate de arhitectura a site-ului.

  • Audit Off Site. Vor fi analizate backlink-urile, distributia ancorelor si competitia, astfel incat sa se descopere cum ar putea fi imbunatatita strategia, pentru a creste autoritatea site-ului.

Specialistii unei agentii SEO de top vor realiza inca de la inceput acest audit, pentru a remedia rapid toate problemele de ordin tehnic pe care le are respectivul site. Apoi, vor continua cu imbunatatirea arhitecturii de link-uri a site-ului, tinand cont de cuvintele cheie relevante pentru fiecare pagina, cu optimizarea SEO on-page (meta taguri si texte pentru fiecare categorie importanta de pe site) si cu optimizarea off-page (realizarea de backlink-uri pe site-uri cu autoritate).

Alege sa beneficiezi de servicii SEO pentru ca site-ul tau sa ajunga in topul cautarilor Google!