Vineri, 23 iulie, AIR CLAIM se va lista pe piața AeRO a Bursei de Valori București, sub simbolul „CLAIM”

AIR CLAIM a desfășurat anterior un plasament privat, subscris integral în 6 secunde și suprasubscris de 13.58 ori – un record de suprasubscriere pentru un emitent care nu a mai avut tangențe cu piața de capital. Printre acționari se regăsesc fonduri și societăți de investiții, mai mulți emitenți listați pe BVB precum și investitori recunoscuți și respectați pe piața de capital.

Mihail Coteș, CEO al AIR CLAIM a declarat următoarele: „Cu ocazia listării vrem să vă vorbim despre obiectul nostru de activitate dar mai ales despre rezultatele pe care le-am obținut ulterior plasamentului privat, precum și despre planurile noastre.

Ce facem noi? Foarte puțini pasageri (sub 15%) cunosc că în temeiul legislației europene, se acordă o despăgubire cuprinsă între 250 și 600 EUR fiecărui pasager, dacă zborul a avut o întârziere nejustificată mai mare de 3 ore, respectiv a fost anulat.

AIR CLAIM, lider pe piaţa din România în domeniul facilitării obţinerii drepturilor pasagerilor aerieni (având o cotă de piață de 78% din actorii autohtoni), oferă atât servicii de intermediere (facilitează obținerea acestor compensații) în schimbul unui comision de succes, cât și de plată pe loc a despăgubirii în schimbul cesionării dreptului de creanță în favoarea AIR CLAIM.

Mihail Coteș: Dacă vorbim despre ce am realizat până acum, cum arată activitatea noastră și ce planuri avem, trebuie să spunem că:

  • Am implementat o prezență fizică pe aeroportul OTP, în zona de securitate din terminalul de Sosiri (unde sunt benzile pentru preluarea bagajelor). Acolo, angajații noștri înmânează pliante și procesează pe loc cereri, atât pentru intermediere cât și pentru cesiuni de creanță. Prin această mișcare am reușit să ajungem la cei 85% dintre pasageri care nu cunoșteau că au acest drept;
  • Am negociat parteneriate ce sunt în curs de perfectare cu mai multe bănci din România (ex.: LIBRA BANK), prin care AIR CLAIM își oferă serviciile către clienții acestora;
  • Am dezvoltat o aplicație pentru telefon (momentan la nivelul MVP – minimum viable product), care anunță utilizatorul când este pasagerul unui zbor eligibil la compensare și identifică automat dacă a avut astfel de zboruri în ultimii 3 ani. Anticipăm că aplicația va fi finalizată înainte de termenul stabilit inițial;
  • Dorim să ne extindem și pe cele mai mari aeroporturi din Europa, astfel că suntem în diverse stadii de discuție și negociere cu marile aeroporturi din UK, Franța, Spania etc. Prin „diverse stadii ale discuției” ne referim că, după caz, discutăm despre: locația în aeroport, costuri, condiții comerciale, textele pe care avem voie să le promovăm etc., pentru ca în final să luăm cea mai bună decizie.
  • Am încheiat un parteneriat cu BITCOIN ROMANIA în vedere analizării și dezvoltării unei criptomonede de tip token (AIR CLAIM COIN). Clienții AIR CLAIM vor putea alege între a primi valoarea despăgubirii într-o monedă fiat (în RON sau EUR) sau în tokens – la dublul valorii (280 EUR sau tokens în valoare de 560 EUR). Deținătorii monedei virtuale pot beneficia de dobânzi pentru depozitarea monedei (staking) și de reduceri exclusive la partenerii AIR CLAIM pentru produse și servicii specifice industriei de travel

Prin aceasta ne-am propus sa fim pioneri în domeniul descentralizării, anticipând că în viitor solicitările și despăgubirile ar putea fi procesate și acordate descentralizat, prin sisteme de tip blockchain;

  • Am încheiat o colaborare cu 2PERFORMANT, emitent listat la Bursa de Valori București sub simbolul de tranzacționare „2P”. Aceștia ne vor ajuta cu platforma lor pentru a obține vânzări online prin marketing afiliat. Având în vedere că 2P a generat pentru clienții săi venituri de peste 260 de milioane de EUR, avem încredere că va fi o colaborare foarte benefică;
  • Am inițiat discuții cu marile agenții care emit bilete de avion în vederea unor colaborări prin care clienții acestora să aibă acces la serviciile AIR CLAIM fie la un preț preferențial, fie printr-un sistem de abonamente;
  • Doar în luna iulie am depus (sau suntem în curs de a înregistra) peste 120 de dosare în instanță aferente a aproximativ 200 de pasageri (200 de cesiuni de creanță);
  • În activitatea online, primim în medie aprox. 100 de cereri pe zi;
  • Am încheiat colaborări cu emitenți, am încheiat colaborări de marketing cu influenceri care au generat un reach de milioane de persoane (ex.: Mircea Bravo);
  • Am creat un serviciu de consultanță gratuită pe airclaim.com pentru pasagerii ale căror zboruri, fără a intra sub incidența regulamentului european pe care operează AIR CLAIM, au fost anulate iar operatorii nu au rambursat banii, nu au acordat voucher și nici măcar nu au răspuns la e-mail-uri. Este vorba despre acele zboruri anulate sau modificate substanțial cu câteva săptămâni înainte. Prin această, arătăm că ne diferențiem de concurență și prin prisma faptului că protejăm în mod real interesele pasagerilor, chiar și fără a obține avantaje financiare imediate;
  • Menționăm că rezultatele financiare aferentele anului 2020 au fost auditate fără rezerve.

„În final, reconfirmăm că AIR CLAIM dorește să aibă o politică mixtă de remunerare a acționarilor săi: acordarea de acțiuni gratuite și acordarea de dividende” a spus Mihail Coteș